چین: آمریکا باید برای احیای معاهده «استارت» پیشقدم شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

چین: آمریکا باید برای احیای معاهده «استارت» پیشقدم شود

نماینده چین در سازمان ملل با اشاره به رونمایی طرح این کشور برای صلح در اوکراین طی روزهای آینده، گفت که آمریکا اولین طرفی بود که از معاهده کاهش تسلیحات راهبردی خارج شد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 February 22
کد خبر: ۱۷۴۰۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، «ژانگ جون» نماینده چین در سازمان ملل بامداد چهارشنبه از زمان رونمایی از طرح صلح این کشور برای جنگ اوکراین و روسیه خبر داد.

 

ژانگ در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره طرحی که چین برای پایان دادن به جنگ اوکراین، به کی‌یف ارائه کرده، گفت که مفاد این طرح طی چند روز آینده منتشر می‌شود.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره تعلیق اجرای معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به «استارت» توسط روسیه نیز اظهار داشت که آمریکا باید اولین طرفی باشد که برای احیای این معاهده پیشقدم می‌شود.

 

این دیپلمات چینی توضیح داد: «استارت۳ همراه با سایر ابزارها، بخش مهمی از معماری امنیت جهانی است. ما متأسفیم که طرف‌های مربوط در حال برداشتن گام‌های منفی هستند. ما همچنان معتقدیم که طرف‌های درگیر باید به مذاکره با یکدیگر در مورد این موضوع ادامه دهند».

 

طبق این گزارش، ژانگ در پاسخ به این سوال که آیا روسیه باید به اجرای استارت۳ بازگردد، تاکید کرد: «ایالات متحده اولین کسی بود که از این چارچوب‌ها بیرون آمد و آنها باید اولین کسانی باشند که آماده برداشتن گام‌های مسئولانه برای اجرای دوباره این ابزارها می‌شوند».

 

روز سه‌شنبه بود که «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود در معاهده «استارت‌ جدید» که تنها توافق باقی‌مانده با آمریکا در زمینه کنترل تسلیحاتی است را به حالت تعلیق درآورده است./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده